background

Κινητή Βιβλιοθήκη

Ο θεσμός της Κινητής Βιβλιοθήκης ξεκίνησε το 1977. Τα δύο αρχικά βιβλιοαυτοκίνητα με 3.000 τόμους βιβλίων εξυπηρετούσαν 80 Δημοτικά Σχολεία στην περιφέρεια Θεσσαλίας. Από το 1999 η Βιβλιοθήκη διαθέτει νέα Κινητή Βιβλιοθήκη πλήρως εξοπλισμένη. Παραχωρήθηκε με την ένταξή της στο Πρόγραμμα «Υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Πράξης από Κινητές Βιβλιοθήκες» ΕΠΕΑΕΚ Ι. Εξυπηρετεί όλα τα σχολεία της περιφέρειας Θεσσαλίας και ειδικότερα όσα από αυτά βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές. Η «Κινητή Βιβλιοθήκη» διαθέτει συλλογή με 5.000 τόμους βιβλίων.

Σκοπός της Κινητής Βιβλιοθήκης είναι η άμεση αντιμετώπιση ή αναπλήρωση της έλλειψης σχολικών βιβλιοθηκών, προσφέροντας το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό, λειτουργώντας υποστηρικτικά στο εκπαιδευτικό έργο σε περιοχές που δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε κάποια βιβλιοθήκη ενώ εμπλουτίζει τις συλλογές των σχολικών βιβλιοθηκών των οποίων το υλικό είναι πιο περιορισμένο.

Η Κινητή Βιβλιοθήκη αποδεικνύεται ότι αποτελεί:

Για τους μαθητές: χώρο μάθησης, πληροφόρησης, γνωριμίας και εξοικείωσης με το βιβλίο και την κοινωνία της πληροφορίας. Επίσης καλλιεργεί τη φιλομάθεια και  εφοδιάζει με βασικές δεξιότητες, ώστε να καθιστά εύκολη την προσέγγιση και αποτελεσματική τη χρήση της γνώσης.

  1. Κάθε μαθητής έχει τη δυνατότητα πρόσβασης στη λογοτεχνία, την εγκυκλοπαίδεια και γενικά σε «εξωσχολικά» βιβλία, και επομένως και τη δυνατότητα να ικανοποιήσει την περιέργεια, τις απορίες και τα προσωπικά του ενδιαφέροντα (πολιτιστικός ρόλος)
  2. Ο μαθητής εισάγεται και σταδιακά εξοικειώνεται με την πορεία που οφείλει κανείς να ακολουθήσει κατά την αναζήτηση της πληροφορίας και συνειδητοποιεί την αναγκαιότητα της συνεχούς επαλήθευσης των νέων κάθε φορά δεδομένων, εισέρχεται δηλαδή ουσιαστικά, στην ερευνητική διαδικασία ενώ ταυτόχρονα δραστηριοποιείται και μαθαίνει ότι μπορεί να στηρίζεται στις δικές του δυνάμεις (εκπαιδευτικός-ερευνητικός ρόλος).
  • Για τους εκπαιδευτικούς: πηγή πληροφόρησης και κατάλληλο μέσο για το σχεδιασμό νέων μεθοδολογιών στις διαδικασίες μάθησης.
  • Για το Εκπαιδευτικό Σύστημα: τρόπο προώθησης της αλλαγής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος του σχολείου και της αναμόρφωσης των Προγραμμάτων Σπουδών μέσω της ένταξης της Κινητής Βιβλιοθήκης.

Η εξυπηρέτηση των παραπάνω στόχων, διαμορφώνεται αντίστοιχα, μέσα σ’ ένα πλαίσιο λειτουργιών που περιλαμβάνει:

  1. Ανάπτυξη όλων των μέσων, εντύπων και ηλεκτρονικών, για την εξοικείωση των χρηστών με την τεχνολογία της πληροφόρησης.
  2. Επεξεργασία του υλικού και διάθεσή του (δανεισμός, διαδανεισμός), σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα καταλογογράφησης, ταξινόμησης και ταξιθέτησης.
  3. Εξασφάλιση ωραρίου λειτουργίας που θα επιτρέπει στην Κινητή Βιβλιοθήκη να παίξει το ρόλο εναλλακτικού Πολιτιστικού Κέντρου (έκθεση βιβλίου, διαλέξεις, προβολές ταινιών κλπ.).